צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

הסכמים מסחריים

בתחום המשפט המסחרי יש צורך בניסוח הסכמים מסוגים שונים, הסכמים כאלה עניינן הסדרת פעילות עסקית והם המכונים הסכמים מסחריים. עורכי דין המתמחים בתחום המשפט המסחרי רוכשים ניסיון ובקיאות בניסוח מגוון רב של הסכמים מסחריים שכן אלה חולשים על קשת רחבה של נושאים כגון הסכמי מכר, הסכמי שותפות, הסכם הפצה, הסכם זכיינות, הסכם בין ספק ללקוח, הסכמים המסדירים מתן הלוואות בין בתי עסק, הסכם למתן שירותים, הסכמי שכירות (בין שתי חברות), הסכמים בין בעלי מניות ועוד.

בהקשר להסכמים מסחריים, תפקידו של עו"ד המתמחה במשפט מסחרי ועוסק, בין היתר, בניסוח הסכמים כאלה הוא כפול.

פעמים רבות הסכמים מסחריים הם תולדה של משא ומתן הנערך בין הצדדים, יש ועו"ד אמון על ליווי לקוחותיו לאורך כל תקופת המשא ומתן עד שבסיומו מושג הסכם מסחרי הטוב ביותר עבורם. במקרים אחרים עו"ד אמון בעיקר על ניסוח הדברים כפי שכבר הוסכם עליהם בין הצדדים, במקרים כאלה חשוב שהניסוח יבוצע כך שיעגן משפטית את כל הנקודות עליהם סוכם , וחשוב כי עו"ד יהיה בעל ניסיון רחב בייצוג בבתי משפט שכן בעת סיכסוך יאלצו הצדדים ומי מהם להגיש תביעה או להתגונן בבית המשפט , ועל כן כל הסכם אמור להיות מנוסח כך שיתאים לצרכיים של הלקוח את יגיע הסכסוך ( אם יגיע ) לפתחו של בית המשפט.

חשוב אף להדגיש כי עו"ד מנוסה יפעל לקיומם של פתרונות לרוב האירועים שעלולים להתרחש כתוצאה מכריתת ההסכם ולאחריו .

חשיבותם של הסכמים מסחריים

נהוג לומר שבעסקים אין סנטימנטים. ממאפיין זה של עולם העסקים מתבהרת חשיבותם של הסכמים מסחריים שתפקידם לאפשר שיתופי פעולה תוך הבטחת עמידה בהתחייבויות שנוטלים על עצמם הצדדים להסכם.

פעמים רבות יתרונו של צד אחד גורם חסר לצד האחר, רק הסכם ברור מאפשר לצדדים לפעול ללא ספיקות באשר למה מצופה מהם ומה מגיע להם. יוצא איפה שהסכמים מסחריים איכותיים מאפשרים התנהלות יעילה של תהליכי סחר.

במקרים קיצוניים הסכמים מסחריים שנוסחו באופן לא מקצועי מספיק עלולים להביא לכישלון של המהלך העסקי כולו.

לעיתים, קורה שפעולות עסקיות אינן מניבות את התוצאות המקוות. במקרים כאלה, במיוחד כאשר מדובר על כיסוי הוצאות שנגרמות מהפסדים, הסכמים מסחריים ברורים (ושבמסגרתם נלקחו בחשבון מירב ההתפתחויות האפשרויות) מאפשרים לצדדים למזער את הנזקים, לערוך שינויים מתבקשים או לסיים את ההיקשרות ביניהם ללא קשיים מיותרים.

סוגים נפוצים של הסכמים מסחריים

כאמור, מטריית המשפט המסחרי היא רחבה ובתוך המרחב הגדול עליו היא מסוככת ניתן למצוא מגוון עצום של הסכמים מסחריים. בין הסוגים הנפוצים ביותר של הסכמים מסחריים ניתן למנות;

הסכמי שותפות, אין הכוונה רק להקמת עסקים על ידי שני שותפים או יותר אלא גם למיזמים משותפים בין חברות קיימות. הסכמי הפצה, למשל זכות הפצה בלעדית למוצר מסוים. הסכמי קבלנות משנה, הסכמי שכירות (למשל חברה א' שוכרת נכס נדל"ן, מכונה או אפילו קניין רוחני המצויים בבעלות חברה ב').

משרד עו"ד רענן גל ושות' עוסק בכל תחומי המשפט המסחרי וצברנו ניסיון עצום בניסוח הסכמים מסחריים ובטיפולי בתיקים שעניינם סכסוכים על רקע הסכמים שכאלה.

אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר, נשמח לענות לכל שאלה, תוכלו לקבל מידע מהימן ממקור מוסמך, ליהנות מייעוץ מקצועי ובמידת הצורך מייצוג משפטי מסור ואיכותי.

סיפורי הצלחה בתחום אזרחי מסחרי

העבירו בין המלצות

צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

קידום משרדי עורכי דין קידום משרדי עורכי דין