צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

ייצוג משפטים של מתמודדים במכרזים

מכרז הינו הליך של פנייה לציבור וזאת על מנת לקבל הצעות מחיר בעבור ביצוע של פרויקט מסוים, שיש ויכול אף לכלול בתוכו אספקת סחורה או רכישה של נכס מסוים העומד למכירה. במדינות רבות, וביניהן ישראל, נהוג שרשויות מהסקטור הציבורי מפרסמות מכרזים וזאת על מנת להבטיח הוגנות בבחירת בתי העסק המציעים שירותים ובכך להימנע מהעדפה של מקורבים. יעוץ עם עורך דין מכרזים הור קריטי על מנת לוודא ייצוג תקין ויעיל של מתמודדים במכרזים.

קיימים חברות רבות גם בסקטור הפרטי הרואים בהליך של מכרז כהליך המועדף עליהם וזאת בתקווה שההתייחסות תהה מקצועית ועניינית ותניב את נותן השירותים הטוב ביותר כשהבחירה היא ללא משוא פנים.

ניתן להצביע על שלוש מטרות בולטות בבחירה בהליך של מכרז. השאיפה היא בראש ובראשונה בבחירה בהצעה הטובה ביותר, מתן הזדמנות שווה לכל אלו שהגישו הצעותיהם וצמצום כל העדפה אישית, לא הוגנת ולא עניינית של עורכי המכרז.

מכרז מהווה כיום אחד מן הכלים הרבים הרוצים להבטיח שוויון, טוהר מידות ובחינה מהימנה ועמוקה בדבר הכדאיות הטובה ביותר עם ספקים המציעים שירות. לחברות ועסקים רבים ההשתתפות במכרזים מאפשרת מציאת לקוחות מהימנים במסגרת חוזים מסודרים שלרוב מבטיחים עבודה רחבת היקף שיש ויכולה לייצב ולהביא להתרחבות בריאה של העסק שלהם.

למול כך שמטרתו של המכרז הוא להבטיח את אותו טוהר מידות שהזכרנו קודם, קיימים מקרים רבים בהם המכרז הופך למסך עשן ובו גורמים רבים גורמים להטיה לא הוגנת ולאקט לא חוקי ופסול שבעתיו זוכי המכרז זכו בפרויקט באופן לא חוקי ומפוקפק.

חוק חובת המכרזים –

למול מקרים רבים בעבר ואף כאלו המתרחשים גם היום, נתן המחוקק את דעתו בעניין ומכאן נולד לו חוק חובת המכרזים. במסגרת חוק חובת המכרזים קיימים תקנות ברורות בכל הנוגע לעריכה והשתתפות במכרזים הרבים המוצעים לעסקים. דיני המכרזים מהווים תחום התמחות משפטי הנוגע נגיעה עמוקה למשפט הציבורי, דין מנהלי ודיני חוזים.

עבור חברות רבות במשק הישראלי, אשר רואות עצמן לא פעם מועמדות לפרויקטים רבים המוצעים במכרזים, לא די ביכולת להגיש את ההצעה הטובה ביותר על הנייר. הבט חשוב נוסף שיש לתת עליו את הדעת הוא ביכולת להגיש הצעה שתחשב ככשירה מבחינת החוק והתקנות.

היכולת בהגשת הצעות למכרזים ממשלתיים דורשת ברוב המקרים ניסיון וידע נרחב בתחום דיני המכרזים. העדר הבנה את תחום הגשת ההצעות במרכזים יכול במקרים רבים להביא לפסילת ההצעה ובכך להפסד של עסקה פוטנציאלית גדולה. מקרים אחרים אף יכולים להביא תחילה לזכייה במרכז כשלאחריו יתגלה שההצעה איתה זכינו אינה עומדת במבחן המציאות וזאת, שוב, בהיעדר ניסיון.

יעוץ מקצועי ומשפטי – מומלץ

עבור חברות עסקיות גדולות וקטנות שכרך נכבד מלקוחותיהם הפוטנציאליים הם חברות ציבוריות, יש ומומלץ להיעזר בליווי צמוד של משרד עו"ד המתמחה ומכיר מקרוב את אופן הפעולה וההתנהלות בכל הנוגע לייצוג משפטי בעת הגשת מכרז והכנה ראויה שלו. הדבר ממקסם את הסיכוי להצלחה בזכייה במכרז ומצמצם כמעט למינימום את הסיכונים הכרוכים בו.

אופן העבודה של משרדי עורכי דין בכל הנוגע להגשה של מכרזים מתבטא בעבודה יסודית ובהבדיקה וניתוח מעמיק של מסמכי המכרז וזאת בעזרת צוות מומחים של המשרד. כמו כן, ביכולתו של עורך הדין וצוותו למפות ולסמן את כלל הסיכונים הכלכליים והמשפטים הנוגעים לאותו מכרז.

היכולת למפות ולסמן מוקשים וסכנות הנוגעות לאותו מכרז מהוות עבודת מטה בעל משמעות כלכלית רבה עבור אותם עסקים. עבודת ההכנה מבטיחה תמחור ריאלי וכדאי עבור הגוף שפרסם המכרז. בנוסף, יודעים עורכי הדין בתחום בגיבוש שאלות והבהרות החשובות להמשך קיום המכרז והפרויקט, עם דגש רב הנוגע להסכמי ההתקשרות הראשונים והכל בכדי למצות את מרב התועלת מהפרויקט הקיים.

צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

קידום משרדי עורכי דין קידום משרדי עורכי דין