צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

הסכם בוררות – איך להבטיח שישרת אותנו היטב אם נזדקק לו

כל מי שנקשר בהסכמים עסקיים יודע שתמיד יש סיכוי שיתגלעו סכסוכים בין הצדדים. סכסוכים כאלה עלולים להכשיל את המיזם כולו ואף להתפתח לעימותים משפטיים המסבים נזק לשני הצדדים. בוררות עסקית היא דרך לפתור מחלוקות על רקע עסקי, הליך בוררות עשוי להיות חלופה מוצלחת לתביעה המתבררת בבית משפט. רק אם שני הצדדים מסכימים לכך ניתן ליישב מחלוקת בדרך של בוררות.

לבוררות יתרונות רבים, הצדדים יכולים להסכים ביניהם על זהות הבורר, האופן בו ינוהל ההליך, כמה זמן ימשך ועוד.

כשמתעוררת מחלוקת על רקע עסקי, ישנו חלון הזדמנויות במהלכו ניתן לפנות לבוררות, פרק זמן בו לשני הצדדים הנכונות הנדרשת. אם לא פועלים בהקדם המחלוקת עלולה להתפתח כך שכבר לא ניתן יהיה לקבל את הסכמת שני הצדדים לקיום הליך בוררות. דרך יעילה להבטיח שלא תחמוק ההזדמנות לפנות לבוררות היא חתימה מבעוד מועד על הסכם בוררות. הסכם הקובע שאם תתעוררנה מחלוקות ימצא להן פתרון באמצעות הליך בוררות. לפניכם, פירוט הדברים שיש להקפיד לכלול בהסכם בוררות כדי שאכן ימלא מטרתו כהלכה אם יעלה הצורך.

חשוב לציין שלמרות שניתן למצוא דוגמאות להסכמי בוררות "מן המוכן" מומלץ להימנע מלעשות בהם שימוש.

רק עורך דין המתמחה בתחום העסקי וצבר ניסיון בניסוח הסכמי בוררות יכול ליצור עבורכם הסכם הכולל את כל המרכיבים החיוניים תוך שהוא מגדיר עבור כל מרכיב דרך התנהלות המתאימה ביותר לצרכיכם.

הסכמה על אופן ניהול הליך הבוררות

תפקידו של הסכם בוררות הוא כפול, ההסכם בא להבטיח שאם תתעורר מחלוקת היא תיושב בדרך של בוררות, ובנוסף מגדיר ההסכם כללים לניהול ההליך. אם הצדדים לא מסכימים על כללים הבוררות תתנהל לפי הוראות חוק הבוררות.

בהסכם הבוררות, חשוב לקבוע מנגנון למינוי הבורר, או זהות של בורר מוסכם על הצדדים ושמצידו קיימת נכונות לשמש בורר אם יעלה הצורך. עוד יש לכלול בהסכם פירוט הסמכויות המוענקות לבורר, מתי ואיך ניתן לערער על פסק הבוררות, לוח זמנים להליך, מקום ניהול הליך הבוררות בפועל (חשוב במיוחד כאשר הצדדים במדינות שונות) ועוד.

ישנן דקויות שרק עורך דין הבקיא בתחום ידע לקחת בחשבון, כך למשל חשוב שהסכם הבוררות יכלול סעיף המחייב את הבורר לספק נימוקים מפורטים להחלטתו, זאת לא רק כדי להניח את דעתם של הצדדים אלא גם משום שרק כך ניתן לנהל הליך ערעור יעיל.

משרד עורך דין רענן גל ושות' מתמחה גם בתחום המשפט העסקי, באמתחתנו ניסיון רב בעריכת חוזים משלל סוגים כמו גם הסכמי בוררות. הנכם מוזמנים לפנות אלינו בכל נושא הקשור לבוררות, נשמח לענות על שאלות, לספק מידע, לייעץ, ובמידת הצורך להציע גם לכם שירותים משפטיים מן הרמה הגבוהה ביותר.

צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

קידום משרדי עורכי דין קידום משרדי עורכי דין