צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

צו הגנה

צו הגנה הוא כלי שמקנה החוק למניעת אלימות במשפחה. כלי זה מיועד לספק ביטחון למי שעלול ליפול קורבן לאלימות מצד בן משפחה.

המנגנון לפיו פועל צו הגנה הוא הטלת איסורים שונים על מי שכנגדו מוצא הצו. איסורים אלה יכולים להיות איסור על נשיאת נשק, איסור הטרדה, איסור כניסה למקום ועוד.

חיוני לפעול לקבלת צו הגנה סמוך ככל שאפשר למועד ההתרחשות בגינה מבוקש הצו. ככל שיחלוף יותר זמן ממועד התרחשות זו כך יקשה לשכנע את בית המשפט להיעתר לבקשה להוציא צו כזה.

צו הגנה ניתן במעמד אחד הצדדים, דהיינו די שמבקש הצו או בא כוחו (עורך הדין המייצג) יהיו נוכחים בדיון. בית המשפט יקים דיון במעמד שני הצדדים בתוך שבעה ימים מרגע הוצאת הצו כדי לשמוע את טענות מי שנגדו הוצא הצו ולשקול מחדש את נחיצותו.

מתי כדאי לבקש צו הגנה?

כאמור צו הגנה נועד לשמור על מי שעלול להיפגע מאלימות מצד בן משפחה. אין טעם לבקש צו כזה כאשר הסיכוי לקבלו אינו גדול. עו"ד לענייני משפחה שלו ניסיון בטיפול בבקשות לצו הגנה ידע מתי אפשר לקבל צו.

חשוב לזכור כי צו הגנה פוגע בזכויות יסוד של מי שהוא מוצא כנגדו, למשל זכות יסוד חופש התנועה. לכן ישאף בית המשפט לצמצם ככל האפשר את השימוש בו.

הנסיבות בהן כדאי לבקש צו הגנה עשויות להיות במקרה של אדם המבצע התעללות (מינית או אחרת) מתמשכת בבן משפחה, כאשר היו מספר מקרים של אלימות מילולית או פיזית, כאשר יש חשש סביר שאדם מהווה סכנה ממשית לבן משפחתו ועוד.

צו הגנה ניתן לקבל מבית משפט השלום, בית משפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני. אם מדובר בצו כנגד קטין רק בית המשפט לענייני משפחה מוסמך להוציאו.

מנגנונים לצמצום השימוש בצו הגנה

כאמור, צו הגנה פוגע בזכויות יסוד של מי שהוא מוצא נגדו. לפיכך ייעתר בית המשפט לבקשה להוציא צו הגנה רק כאשר הוא משתכנע כי אם לא יינתן הצו יש סיכוי סביר שתהיה פגיעה בזכות חשובה עוד יותר (למשל שלמות גופו של מבקש הצו).

לעיתים, הכרחי להוציא צו הגנה באופן מיידי וללא שתינתן האפשרות למי שהצו מוצא נגדו לטעון כנגד הוצאת הצו. במקרים כאלה, יקבע בית המשפט דיון תוך שבעה ימים שיערך במעמד שני הצדדים ובמסגרתו תיבחן שוב נחיצות הצו תוך שמיעת טענותיו של מי הצו הוצא נגדו.

משרד עו"ד רענן גל ושו"ת מתמחה בדיני משפחה. לנו ניסיון עשיר גם בטיפול בבקשות לצו הגנה וגם בהדיפת בקשות כאלה (שהרי יתכנו מקרים שהצו מבוקש לא משיקולים ענייניים אלא כאמצעי להפעלת לחץ).

נשמח לענות על כל שאלה, לייעץ ולסייע כמיטב יכולתנו. במידת הצורך תוכלו לקבל מאיתנו שירותים משפטיים מסורים וברמה מקצועית הגבוהה ביותר.

צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

קידום משרדי עורכי דין קידום משרדי עורכי דין