צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

הגשת תביעת אבהות וקבלת צו לבדיקה גנטית

ישנן נסיבות שונות המובילות להגשת תביעת אבהות. הרבה תביעות כאלה מוגשת על רקע אי מוכנות מצד האב להכיר באבהותו. לעיתים, דווקא האם מסרבת להכיר באבהות והגבר שמזרעו הרתה מוצא עצמו נאבק על זכויותיו כאב. פעמים אחרות ילדים (קטינים ובגירים) מגישים תביעות אבהות במטרה לגלות ולוודא זהות אביהם הביולוגי.

תהיינה הנסיבות אשר תהיינה המדע המודרני מאפשר לקבוע בוודאות של 99% אם גבר מסוים הוא אבי הילד. לכאורה, לאור האפשרות לערוך בדיקה גנטית שתקבע או תפריך אבהות, פתרון מצבים כגון הנ"ל צריך להיות קל. חשוב לדעת שהלכה למעשה הדברים אינם פשוטים כלל ועיקר. אספנו עבורכם מידע מועיל אשר בכוחו לסייע להבין איך מגישים תביעת אבהות, מתי מבוצעת בדיקה גנטית לקביעת אבהות (הידועה גם כ"בדיקת סיווג רקמות"), למה חשוב לקבל תחילה צו לביצוע הבדיקה ועוד.

נקדים ונאמר שלנושא האבהות עשויה להיות משמעות מרחיקות לכת הרבה יותר משנדמה תחילה.

מעבר להשפעה הרגשית, ישנן השלכות משפטיות כגון האפשרות לחייב את האב לשלם מזונות לילדיו, קבלת זכויות המוקנות לצאצאים (למשל זכות לרשת או זכות לקבל אזרחות) ועוד. לאור חשיבות הנושא ורגישותו, לכל מי שמעורב במקרה בו קיימת שאלה לגבי זהות האב מומלץ לפנות ללא דיחוי אל עורך דין לענייני משפחה אשר לו ניסיון מוכח גם בטיפול בתביעות אבהות.

מתי צריך להגיש תביעת אבהות?

תביעת אבהות נחוצה כאשר קיימת מחלוקת בנוגע לזהות האב. התביעה עשויה להיות מוגשת על ידי אם המעוניינת שבית המשפט יצהיר שגבר מסוים הוא אכן האב. תביעת אבהות מוגשת לעיתים על ידי גבר שמעוניין להוכיח אבהותו למרות שהאם מסרבת, מסיבותיה היא, להכיר בה. לעיתים, גבר הנחשב האב מעוניין להוכיח שהמצב למעשה אינו כזה. גם ילדים שמעוניינים לברר זהות אביהם עשויים להגיש תביעת אבהות כנגד גבר שהם סבורים שהוא אביהם.

תביעת אבהות מוגשת לבית המשפט לענייני משפחה. כשקטין מגיש את התביעה זו תוגש בשמו על ידי האפוטרופוס.

בדיקת סיווג רקמות והכרעה בנושא אבהות

בדיקת סיווג רקמות מוכרת על ידי בית המשפט ככזו שבכוחה לאשש או להפריך אבהות בוודאות גבוהה מאוד (99%). בית המשפט קובע אבהות על בסיס ראיות המובאות לו כאשר הבדיקה הגנטית בראשן.

חשוב מאוד לדעת שאין תוקף משפטי לבדיקה שנעשתה ללא שהוצא תחילה צו בית משפט המחייב לערוך אותה.

בעבר, ביצוע הבדיקה חייב לקיחת דגימת דם אולם כיום מספיקה גם דגימת רוק או שיער. ישנם מקרים בהם בית המשפט יסרב לתת צו לביצוע בדיקת אבהות, כך למשל כאשר תוצאות הבדיקה עלולות לגרום לכך שהילד יחשב ממזר (ילד שנולד לאישה נשואה מזרעו של גבר שאינו בעלה).

משרד עורכי דין רענן גל ושות' מתמחה בתחום דיני משפחה. טיפלנו בתביעות אבהות רבות ומגוונות. נשמח לעמוד לרשותכם, לספק מידע מהימן, לייעץ, ובמידת הצורך להציע גם לכם ליווי משפטי איכותי ומסור.

צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

קידום משרדי עורכי דין קידום משרדי עורכי דין