צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

תביעה אזרחית נגד המשטרה

המשטרה היא זרוע של הרשות המבצעת (הממשלה) ותפקידה לשמור על שלומם של האזרחים, לפעול כדי למנוע עבריינות ולהביא לדין מי שמבצע עבירות פליליות. כדי למלא תפקידם מוקנות לשוטרים סמכויות שונות, מהן מרחיקות לכת למדי ולפיכך הם נדרשים למידה רבה של זהירות ושיקול דעת באופן בו הם אוכפים אותן.

למרבה הצער, ישנם מקרים בהם שוטרים מתרשלים במילוי תפקידם וכך מסבים נזק, בגוף, ברכוש או בשניהם גם יחד. חשוב מאוד לדעת כי המשטרה אינה חסינה בפני תביעות אזרחיות, תביעות לפי דיני הנזיקין שמטרתן לחייב את המשטרה לשלם פיצוי כספי למי שנפל קורבן לכשלים בהתנהלותה. למעשה המשטרה נאלצת לשלם מדי שנה עשרות מיליוני שקלים כפיצוי לאזרחים שנפגעו מהתנהלות רשלנית של שוטרים, זוהי רעה חולה מוכרת שהדרגים הבכירים ביותר במשטרה נותנים עליה דעתם מזה למעלה מעשור.

מי שנפגעו מתפקוד לקוי של שוטרים וסבורים שיש להם עילה לתבוע את המשטרה טוב יעשו אם יפנו ללא דיחוי אל עורך דין המתמחה בדין האזרחי ואשר לו ניסיון והצלחות מוכחות גם בניהול תביעות כנגד המשטרה. עורך דין שכזה ידע לקבוע אם יש מקום להגיש תביעה אזרחית נגד המשטרה, מה סיכויי התביעה להתקבל, מה היקף הפיצוי שניתן לדרוש ואיך יש לבסס את הטיעונים כך שבית המשפט יעדיפם על פני טענות ההגנה של פרקליטי המשטרה.

רשלנות של שוטרים תיתכן במגוון גדול של נסיבות

לאור השפעתה הנרחבת של המשטרה על חיינו אך טבעי הוא שרשלנות של שוטרים עשויה להתרחש במגוון עצום של נסיבות. ברבות השנים הוגשו כנגד המשטרה שלל תביעות אזרחיות – נזיקיות בדרישה לקבל פיצויים בטווח היקפים נרחב, ממאות שקלים (כאשר הנזק שנגרם היה מזערי) ועד מיליוני שקלים (במקרים של נזקי גוף, מעצרי שווא, התעלמות מתלונות מוצדקות ועוד).

המשטרה אחראית על הבטיחות בדרכים ותפקוד לקוי של המשטרה עלול לגרום לנזקים לרכבים, לפציעה ואף מוות של נהגים, נוסעים והולכי רגל. אין פלא איפה שתביעות אזרחיות רבות מוגשות כנגד המשטרה על רקע התרשלות בטיפול במפגעים בכבישים. כך למשל על המשטרה לפעול במהירות ובמקצועיות כל אימת שמובא לידיעתה קיום של מפגע בכביש, אם כשלה המשטרה בטיפול במפגע כזה והסכנה הכרוכה בו התממשה לכדי תאונת דרכים ניתן לתבוע את המשטרה ולקבל פיצוי הולם, גם אם מדובר בנזק בהיקף גדול מאוד (למשל במקרה של פציעה חמורה או מוות).

תביעות נוספות מוגשות כנגד המשטרה על רקע של טיפול רשלני בתלונות המוגשות על ידי אזרחים שנפלו קורבן לפעילות עבריינית. כך למשל בעל עסק שסובל מפריצות חוזרות ונשנות, מגיש תלונות במשטרה תוך שהוא מספק מידע אודות זהות העבריינים אך תלונותיו נותרות ללא מענה הולם יכול לתבוע את המשטרה ולקבל פיצוי בגין ההפסדים שנגרמו לו.

מורכבות התביעה

תביעות כנגד המשטרה הם עניין רגיש. מצד אחד הרשות השופטת מעוניינת להבהיר לשוטרים כי האחריות הרובצת על כתפיהם כבדה ואם לא יתנהלו באופן ההולם את גודל האחריות יוכלו אזרחים לתבוע פיצוי על נזקים שנגרמו להם בשל כך. מנגד, ברור שמאמצי המשטרה לא תמיד נושאים פרי וייתכן שנגרם נזק גם אם אין מדובר ברשלנות. עוד יש לקחת בחשבון שאם שוטרים יחששו מתביעות יתר על המידה עלולה יעילות המשטרה להיפגע. שטף רב מדי של תביעות אזרחיות נגד המשטרה יביא לדלדול במשאבים המוקצים לפעילות חשובה.

למעשה, תביעות אזרחיות כנגד המשטרה נידונות כתביעות נזיקיות לכל דבר ועניין, רק אם המשטרה התנהלה באופן שאינו עולה בקנה אחד עם התנהלות מקצועית ברמה סבירה ורק אם היה עליה לצפות שהתרשלות כזו עשויה לגרום לנזק ניתן לתבוע מן המשטרה תשלום פיצוי הולם.

משרד עורכי דין רענן גל ושות' מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי. באמתחתנו ניסיון רב בייצוג אזרחים שנפגעו מתפקוד רשלני של המשטרה. נשמח לעמוד לרשותכם, לענות על כל שאלה הנוגעת להגשת תביעה כנגד המשטרה, לייעץ, להעריך מה סיכויי תביעה כזו לצלוח ומה היקף הפיצוי שניתן לדרוש.

במידת הצורך, נוכל לספק גם לכם ליווי משפטי מן הרמה הגבוהה ביותר, שירות מסור ואיכותי אשר יבטיח השגת התוצאה הטובה ביותר בהליך משפטי אזרחי לקבלת פיצוי בגין נזק שנגרם בשל התנהלות כושלת של המשטרה.

סיפורי הצלחה בתחום אזרחי מסחרי

העבירו בין המלצות

צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

קידום משרדי עורכי דין קידום משרדי עורכי דין