צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

    מאבקי שליטה בחברות

    טיפול משפטי מקצועי יצמצם נזק לחברה

    לשליטה בחברה, מכל סוג שהוא (פרטית, ציבורית, שותפות וכד'), יש ערך כלכלי. כך למשל בחברה ציבורית שווי המניות של קבוצת השליטה תמיד גבוה משמעותית משווי מניותיהם של בעלי המניות האחרים. היכולת לכוון את פעילות החברה, לקבוע את זהות האנשים שיעמדו בראשה, את אופן חלוקת רווחיה ועוד, לכל אלה משמעות נכבדת המעוררת מדי פעם סכסוכים הנוגעים לשליטה בחברה.

    חשוב להבין שמאבקי שליטה בחברה עלולים לגרום לה נזק רב, מעבר לפגיעה ביעילות ההתנהלות תושפע נכונות לקוחות, ספקים, עובדים וכד' להיקשר עם החברה. במצבים קיצוניים מאבקי שליטה שאינם באים במהירות מספקת על פתרונם מביאים בסופו של דבר לפירוק החברה, לעיתים בשל הגעה לחדלות פירעון ופשיטת רגל.

    מומלץ מאוד לכל מי שמעורב במאבק שליטה בחברה לפנות ללא דיחוי אל עורך דין המתמחה גם בתחום זה. ליווי משפטי מקצועי ומסור יאפשר ניהול הסכסוך באופן ענייני ותוך צמצום הפגיעה בחברה, פגיעה בה בדרך כלל אין איש מן המעורבים המעוניין בה.

    על דירקטורים ונושאי משרה בחברות חלה חובת אמון ראשונית כלפי החברה

    חשוב לדעת שלפי דיני החברות כל דירקטור ונושא משרה בחברה חייב בחובת אמון ראשונית לארגון. יש להדגיש שחובת האמון היא כלפי החברה כולה ולא כלפי קבוצה כזו או אחרת של בעלי מניות. מי שאינם מקפידים לעמוד בחובתם זו ושמים עניינים אישיים או אחרים מעל טובת החברה חושפים עצמם לתביעות. כל פעולה שנוקט מי מן הצדדים במאבק שליטה בחברה נבחן בראי טובת החברה. ליווי משפטי של עורך דין הבקיא בתחום מאבקי שליטה בחברות יבטיח הימנעות מפעולות הגורמות נזק לחברה שלא לצורך, כך למשל סירוב של נושא משרה לחתום על הוראות תשלום, סירוב שאין לו הצדקה מעשית אלא הוא תוצאה של ניסיון לזכות בעמדת כוח, ליצור לחץ או לפגוע בצד שכנגד. גם החלטות על פיטורין במהלך ניהול מאבק שליטה בחברה יעמדו למבחן טובת החברה, דהיינו האם אכן מדובר בצעדי התייעלות או ב"סגירת חשבונות", "ניקוי שורות" (מתומכי צד כזה או אחר) וכד'.

    דרכים לפתרון מאבקי שליטה בחברה

    ישנן דרכים שונות שבכוחן להביא לסיום מאבק שליטה בחברה. בין היתר ניתן לפעול למנות בורר (היכול גם לקבל סמכויות ניהול עד שהמשבר מגיע לסיומו). הליך בבית משפט גם הוא מאפשר סיום הסכסוך אך יש לקחת בחשבון שאלה הם הליכים פומביים אשר יאפשרו לכל המעוניין "הצצה" על המצב הבעייתי.

    פתרונות אפשריים כוללים רכישת אחזקות של צד אחד על ידי הצד השני, מכירה לגורם חיצון, הפרדת פעילות ועוד.

    אנו במשרד עורך דין רענן גל ושות' מתמחים גם בהענקת ליווי משפטי למי שמעורבים במאבק שליטה בחברה. הנכם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה הקשורה לעניין זה, נשמח לייעץ, לספק מידע מהימן, לחלוק מן הניסיון והידע הרב שברשותנו. במידת הצורך תוכלו גם אתם לקבל מאיתנו ליווי משפטי איכותי ומסור.

    צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

      קידום משרדי עורכי דין קידום משרדי עורכי דין