צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

    תביעות בסכום קצוב

    לפי חוק ההוצאה לפועל ניתן לפתוח, בהתקיים תנאים מסוימים, הליך מיוחד המכונה תביעה על סכום קצוב. היתרונות של הליך כזה לתובע הם שההליכים המשפטיים מתקצרים וכך גדל הסיכוי לבצע גבייה מהירה יותר. אם במשפט אזרחי על התובע להוכיח טענותיו ולבסס את גובה הסכום שהוא דורש הרי שבתביעות בסכום קצוב לא מתנהל משפט כולל אלא רק הוצאה לפועל של התחייבות של החייב. תביעה כזו חייבת להתבסס על התחייבות מפורשת, מכוח הסכם בין הצדדים או מכוח חוק.

    התנאים להגשת תביעות בסכום קצוב

    כאמור, לא תמיד ניתן להגיש תביעה לסכום קצוב. על תביעה כזו להיות מבוססת על התחייבות מפורשת של הנתבע לשלם סכום מוגדר, למשל מכוח חוזה. עילה נוספת עשויה להיות כאשר החייב נדרש לשלם סכום קצוב בגין הוראת חוק מפורשת.

    כדי שתתאפשר הגשת תביעה בסכום קצוב על סכום זה להיות לא יותר מ 50,000 שח (נכון לתחילת שנת 2013) ביום הגשת התביעה (אח"כ יכול הסכום לגדול עקב הפרשי ריבית והצמדה).

    על התובע בסכום קצוב להתריע בפני הנתבע על כוונתו זו, מספיק לשלוח הודעה בעניין בדואר רשום. חייבים לעבור 30 יום לפחות מרגע מסירת ההתראה לנתבע ועד להגשת תביעה בסכום קצוב.

    את התביעה יש להגיש בצירוף כתב תביעה, כל מסמך התומך בעמדת התובע, הוכחה שנמסרה התראה בעניין לנתבע (בדרך כלל אישור מסירת דבר דואר רשום) והעתק מתשובת הנתבע אם מסר תשובה כזו בכתב.

    התנגדות נתבע בתביעה לסכום קצוב

    כאמור, יש יתרון לתובע בסכום קצוב בכך שיוכל להיעזר בהליך הוצאה לפועל מהיר כדי לזכות בכספו. הנתבע לעומתו עשוי להיות מעוניין בהליך ארוך יותר ויתכן שיוכל לחייב את התובע להתדיינות שכזו.

    מי שקיבל התראה על הכוונה להגיש נגדו תביעה בסכום קצוב רשאי להגיש, בתוך שלושים יום, התנגדות להליך כזה, על ההתנגדות להיות מנומקת ולראות מדוע לא מתקיימים התנאים הקבועים בחוק שמאפשרים תביעה על סכום קצוב. להתנגדות יש לצרף כל מסמך התומך בעמדת הנתבע ותצהיר שמסר בפני עורך דין לאימות העובדות.

    במקרה שהוגשה התנגדות לתביעה בסכום קצוב יעכב אותה ראש ההוצאה לפועל והיא תועבר להתדיינות בבית המשפט. מצב זה דומה לבקשת רשות להתגונן המוגשת במקרים של תביעה בסדר דין מקוצר. בשני המקרים התביעה עוברת למסלול רגיל של הליך אזרחי בבית המשפט, הליך המתנהל לפי סדר הדין האזרחי ומחייב כל צד לטעון טענותיו בפני בית המשפט.

    משרד עו"ד רענן גל ושו"ת מתמחים בהופעה בבתי משפט ובליטיגציה. צברנו ניסיון רב גם בניהול תיקים שעניינם הליכים בהוצאה לפועל וביניהם גם בטיפול בתביעות בסכום קצוב .

    הנכם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה בנושא זה, נשמח לייעץ ולסייע במידע עדכני ומהימן. במקרה הצורך תוכלו גם אתם לקבל מאיתנו שירותי משפטיים.

    סיפורי הצלחה בתחום אזרחי מסחרי

    העבירו בין המלצות

    צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

      קידום משרדי עורכי דין קידום משרדי עורכי דין