צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

תביעות קטנות

ידוע כי תביעות המוגשות לבתי המשפט עלולות להתנהל בעצלתיים ולעיתים עוברות שנים עד שמתקבל פסק דין בעניין. מטרתן של תביעות קטנות הן לאפשר לאזרח שמוצא עצמו נפגע על ידי גוף או ע"י אדם פרטי לקבל פיצוי במהירות כל עוד סכום הפיצוי שהוא דורש נמוך יחסית (הסכום מוגבל בצו, מתעדכן מפעם לפעם ועומד, נכון לסוף שנת 2015 על 33,800 שח').

כאמור, רק אדם פרטי (או כמה תובעים יחד, כגון זוג נשוי או דיירי בניין משותף ובלבד שאין מדובר בתאגיד) יכול להגיש תביעה קטנה, היא תוגש לבית המשפט לתביעות קטנות ושם לא ניתן להיות מיוצגים על ידי עורך דין. אולם אין מניעה ואף רצוי ומומלץ לקבל ייעוץ וליווי משפטי מקצועי בהכנת התביעה, הגשת כתב התביעה, הכנת ראיות ותכנון האופן בו יש להציג את דברים בבית המשפט.

בית המשפט לתביעות קטנות

תביעות קטנות מוגשות לבית המשפט לתביעות קטנות, בתי משפט כאלה פועלים ברוב בתי משפט השלום בארץ. גם לבית משפט השלום סמכות לדון בתביעות בסכומים הנמוכים מן הסכום המקסימאלי לתביעה קטנה כך שהתובע יכול לבחור בין הגשת תביעה קטנה לבית המשפט לתביעות קטנות או הגשת תביעה אזרחית רגילה לבית משפט השלום. בבואנו לבחור בין הגשת תביעה קטנה להגשת תביעה אזרחית רגילה יש לזכור את יתרונותיה של תביעה קטנה, דהיינו : זמן קצר עד לקבלת פסק דין, הגשת ראיות פשוטה (לעיתים, ניתן להגיש ראיות אשר אינן קבילות בבית משפט רגיל), אגרה נמוכה (עומדת, נכון לסוף שנת 2015, על 1% מסכום התביעה), והאפשרות לקיים הליך גם אם לא הוגש כתב הגנה.

הגשת תביעה קטנה

כדי להגיש תביעה קטנה, כל שיש לעשות הוא למסור כתב תביעה במזכירות בית המשפט לתביעות קטנות החולש על אזור מקום מגוריו או מקום עיסוקו של הנתבע (או המקום בו נוצרה ההתחייבות נשואת התביעה, למשל מקום ביצוע עסקה). אם מדובר ברכישה טלפונית או דרך האינטרנט מעסק המספק סחורה לכל חלקי הארץ ניתן להגיש את התביעה בכל בית משפט לתביעות קטנות. כתב התביעה מוגש עלפי רוב על גבי טופס כתב תביעה שניתן למצוא בקלות ברשת או לקבלו במזכירות בית המשפט לתביעות קטנות.

יש לצרף לכתב התביעה ראיות התומכות בעצם התביעה כמו גם בגובה הפיצוי הנדרש, כך למשל אם כולל הפיצוי תשלום בגין הפסד ימי עבודה יש לצרף לכתב התביעה תלוש משכורת המעיד על גובה השכר. ייתכנו מספר מרכיבים לסכום הפיצוי כך שניתן לכלול בו גם שכר טרחת עורך דין שסייע בהכנת התביעה.

כאמור, ישנם יתרונות רבים לבחירה בדרך של תביעה קטנה ולמרות שבבית המשפט לתביעות קטנות לא ניתן להיות מיוצגים על ידי עורך דין הכנת התביעה בליווי עורך דין המתמחה בתחום זה תבטיח סיכוי מרבי להצלחתה.

משרד עורכי דין רענן גל מסייע ללקוחותיו לנסח תביעה קטנה שתעמיד בסטנדרטים משפטים , נכונים ותבטיח סיכוי גבוה להצלחה. כמו כן, גם הכנת כתב הגנה למי שתביעות מסוג זה הוגשו נגדם. אל תהססו לפנות אלינו בכל שאלה הנוגעת לתביעות קטנות, נשמח לייעץ, לספק מידע מקצועי מהימן ובמידת הצורך להעניק גם לכם שירותים משפטיים איכותיים ומנצחים.

סיפורי הצלחה בתחום אזרחי מסחרי

העבירו בין המלצות

צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

קידום משרדי עורכי דין קידום משרדי עורכי דין