צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

    תביעת דיבה / לשון הרע

    תביעת דיבה / לשון הרע

    חופש הביטוי היא מן הזכויות הבסיסיות של הדמוקרטיה, עם זאת מובן שגם לחופש הביטוי ישנם גבולות.

    לא יוכל אדם להיסמך על חופש הביטוי אם השמיע דברים שקריים מתוך כוונה להרע למישהו או שפרסם כעובדתי מידע מזיק כאשר למעשה אין לו אחיזה במציאות. כאשר אדם ניזוק, מדברים כגון אלה הוא יכול לתבוע תביעת לשון הרע (המכונה גם תביעת הוצאת דיבה) ולזכות בפיצוי על נזק שנגרם לו.

    תביעות דיבה / לשון הרע אינם עניין פשוט. במסגרת תביעות כאלה יש להוכיח לא רק שדברים שפורסמו / נאמרו אינם מבוססים אלה גם למשל שהם הוצגו כעובדה מוגמרת או כדעה שהובעה במטרה להשפיל, לבזות ולפגוע (להבדיל מדעה של בעל מקצוע אשר תפקידו כולל הבעת דעות כאלה כעניין שבשגרה).

    נושאים חשובים נוספים בתביעות לשון הרע נוגעים לאופן בו נתפסו הדברים בעיני הציבור וכן האם גרמו הדברים לנזק, מה סוג הנזק וכיצד (אם בכלל) ניתן לאומדו לצרכי קביעת גובה הפיצויים.

    חשוב להבין כי אותם דברים בדיוק אשר נאמרים בנסיבות שונות עשויים במקרה אחד להוות עילה לתביעת דיבה ובמקרה האחר לא. פעמים רבות בעת דחיית תביעת לשון הרע מחויב התובע בהחזר הוצאות משפט לנתבע.

    עו"ד המתמחה בתחום תביעות לשון הרע יוכל לקבוע מתי יש מקום להגיש תביעה ומתי ישנו סיכוי גדול שזו תדחה.

    סוגיית הנזק בתביעות הוצאת דיבה

    לרוב, קשה לאמוד היקפו של נזק הנגרם כתוצאה מפגיעה בשמו הטוב של אדם.

    לעיתים, ניתן להוכיח שנגרם נזק ממשי, למשל כאשר כתוצאה מהוצאת דיבה בוטלה עסקה ונגרמו לתובע הפסדים ברורים. במקרים אחרים בלתי אפשרי להצביע על נזק אשר ברור שנגרם ישירות בגלל עבירה על חוק איסור לשון הרע.

    מעיני המחוקק הישראלי לא נעלמה הבעייתיות הנ"ל, חוק איסור לשון הרע מסמיך את בית המשפט לפסוק פיצויים בגובה של עד 50,000 שקלים (נכון לשנת 2012) גם אם לא הוכח נזק.

    בשנים האחרונות, אנו עדים למגמה של גידול בסכומי הפיצוי שקובע בית המשפט במקרים בהם מוכח שמדובר בהוצאת דיבה אך לא מוכח נזק.

    ליטיגציה במסגרת תביעות לשון הרע/דיבה

    עו"ד העוסק בייצוג לקוחות במסגרת תביעות דיבה חייב להיות בעל כישורי הופעה בבתי משפט וליטיגציה. זאת מכיוון שכשמדובר בתביעות כאלה כמעט בכל המקרים נדרשת קבלת פסק דין כדי לסיים את הפרשה.

    רק במקרים בהם ברור לנתבע כי אכן עבר על חוק איסור לשון הרע ניתן לעיתים להגיע לפשרה, עוד בטרם הגיע העניין לדיון בבית המשפט, ולהסכים על ביטול התביעה בתמורה לקבלת פיצוי הולם. בכל מקרה אחר ידרשו עורכי הדין המייצגים את שני הצדדים לשאת דברים בבית המשפט.

    במשרד עו"ד רענן גל ושו"ת צברנו ניסיון רב בניהול תביעות דיבה / לשון הרע וכן בהגנה על נתבעים בהליכים כאלה, כשלקוחותינו מרוצים מהטיפול וממליצים עלינו כמשרד המתמחה בתחום. תוכלו לפנות אלינו בכל שאלה בעניין זה, נשמח לספק מידע מהימן, לתת ייעוץ בעל ערך וכמובן לספק גם לכם שירות ייצוג משפטי איכותי במידת הצורך. 

    סיפורי הצלחה בתחום אזרחי מסחרי

    העבירו בין המלצות

    צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

      קידום משרדי עורכי דין קידום משרדי עורכי דין