צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

תביעות כספיות

עו"ד רענן גל – מומחה בהגשת תביעות כספיות / הגנה בתביעות כספיות

בתיקים המחייבים ייצוג בבתי משפט וליטיגציה בתביעות מתחום המשפט המסחרי והאזרחי הפיצוי המבוקש ברובם המוחלט של המקרים ניתן לכימות כך שמיוחס לו ערך כספי. יוצא איפוא שתביעות כספיות הן מן הסוג השכיח ביותר המוגש לבתי המשפט האזרחיים בישראל. ישנן אינספור עילות להגשת תביעה כספית בבתי המשפט, רבות מהן מתחום דיני החוזים בגין הפרת הסכמים.

כפי שיתואר בהמשך, בישראל יכול אדם פרטי להגיש בעצמו ובדרך כלל ללא סיוע עו"ד תביעה כספית עד סכום מסוים לבית המשפט לתביעות קטנות.

בתביעות המתבררות בערכאות גבוהות יותר (כגון בית משפט השלום, בית המשפט המחוזי בהתאם לגובה סכום התביעה), חיוני לקבל ייצוג מקצועי מעו"ד שלו מומחיות מיוחדת בניהול תביעה כספית בביהמ"ש.

תביעות כספיות בבית המשפט לתביעות קטנות

בישראל, פועלת מערכת בתי משפט לתביעות קטנות. אל בתי משפט אלה רשאים אזרחים פרטיים להגיש בעצמם תביעות כספיות עד סכום מסוים (כ 35,000 שח, נכון לתחילת 2013). כמה עשרות אלפי תביעות כאלה מוגשות בשנה, יש הטוענים שהקלות שבהגשתם גורמת לריבוי תביעות לא מוצדקות ואף קנטרניות, לצרכי התמודדות עם תופעות כאלה הוגבל מס' התביעות הקטנות שיכול אדם להגיש לחמש בשנה.

כאמור, פרוצדורת תביעות בבית המשפט לתביעות קטנות בנויה כך שהן ניתנות לבירור ללא סיוע מקצועי של עו"ד.

כאשר סכומי התביעה אינם נופלים, עוד בגדר "תביעה קטנה" קשה מאוד יהיה לטפל בה ללא ייצוג של עו"ד המתמחה בתחום. תביעה שתוגש ללא עבודת ההכנה המתאימה תוך שילוב כל הטענות הרלוונטיות ודרישת כל הסעדים המתבקשים דינה להיכשל.

סדרי הדין בתביעה כספית

תביעות כספיות יוגשו לפי אחד משלושה סדרי דין, כל זאת לפי תנאים המוגדרים בחוק וקובעים איזו תביעה מתאימה לאיזה סדר דין.

על פי רוב, תוגש תביעה כספית בסדר דין רגיל וככזו תחייב את הנתבעים להגיש כתב הגנה בתוך שלושים יום.

כאשר ניתן להגיש תביעה כספית בסדר דין מקוצר, חייב הנתבע לקבל רשות להתגונן אחרת יוכל התובע לקבל פסק דין בהעדר הגנה.

תביעה בסדר דין מהיר מוגשת על סכום קצוב (מוגדר מראש ולא נתון לשיקול בית המשפט), נכון לתחילת שנת 2013 סכום זה אסור שיעלה על 75,000 שח'. מטרתן הפנייתן של תביעות כספיות לאפיק סדר הדין המהיר היא בירורן תוך זמן קצר והפחתת העומס על בתי המשפט.

הצלחה בתביעה כספית

תביעה כספית תוכל להצליח רק בתנאי שתקדם לה עבודת הכנה מדוקדקת. הכרחי שלבית המשפט יוגש כתב תביעה ענייני המפרט באופן ברור את כל הנקודות עליהן מסתמכת התביעה כמו גם את הסעדים שמבקש התובע.

אין די בהגשה נכונה של כתב התביעה, חיוני לא פחות לחזות מראש את טענות ההגנה ולהיערך להתמודד עימן תוך ליטיגציה נבונה בבית המשפט. רק עו"ד המתמחה בתביעות כספיות ולו ניסיון בייצוג בבתי משפט ובליטיגציה יוכל לספק ייצוג הולם אשר ימקסם את סיכויי התביעה להתקבל ואת סכום הפיצוי שיקבע.

מומחיות משרדנו

משרד עורכי דין רענן גל ושות' הינו בעל מומחיות מיוחדת בתחום תביעות כספיות – לזכותנו מעל ל-15 שנים של פתרון כל סוגי הבעיות הכרוכות בתביעות בביהמ"ש וליטיגציה אזרחית, כולל שירותי יעוץ משפטי שוטף לחברות פרטיות רבות במשק הישראלי. על רצף הזמן אימצנו טכניקות משפטיות יעילות לטיפול מוצלח ומקצועי עבור לקוחותינו.

סיפורי הצלחה בתחום אזרחי מסחרי

העבירו בין המלצות

צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

קידום משרדי עורכי דין קידום משרדי עורכי דין